pátek 5. května 2017

FLEXARET

FLEXARET,
tento fotoaparát jsem získala po mém strýci........pamatuji si jako malá holka, jak vyvolával fotky.....v koupelně měl natažené šňůry na kterých měl kolíčky připnuté fotky.....nikdy mě tam nechtěl pustit,ale jednou jo....ale já si bohužel nepamatuji postup vyvolávání fotek,ale to nevadí.
Nemám k tomu žádné papíry....takže nevím o něm nic.....zda se dá koupit film,kde....jaký....zda se dá vyvolat a jak vůbec fotit.......nemáte někdo zkušenost?
Mám doma plno fotografií z tohoto fotoaparátu....právě  z mého dětství,které fotil strýc.......byl to jeho velký koníček.


použito https://cs.wikipedia.org/wiki/Flexaret
Flexaret je značka fotoaparátů, vyráběných společností Meopta (do r.1945 Optikotechna) v Československu od roku 1939 do roku 1970. Ačkoli byl Flexaret určen amatérským fotografům, nezřídka jej používali profesionálové, např. Taras KuščynskijErich Einhorn a Jan Saudek. Ukončení výroby Flexaretů bylo způsobeno mimo jiné rozšířením vojenského výrobního programu v Meoptě a tím pádem nutností utlumit řadu výroby pro civilní sektor (kromě fotoaparátů se tehdy přestaly vyrábět i civilní dalekohledy nebo amatérské a poloprofesionální filmové kamery, byla však zachována výroba zvětšováků a filmových projektorů).
Všechny modely Flexaretů jsou čistě mechanické dvouoké zrcadlovky s hliníkovým tělem. Aparát je určen pro fotografování na svitkový film, některé modely však byly po vložení speciálního adaptéru také schopné pracovat s kinofilmem 35 mm.


Pokud někdo  máte zkušenost....co a jak s tímto fotoapararátem
napište mě prosím do komentáře.
Jinak přeji hezký prodloužený víkend
MARŤULA

1 komentář:

  1. Zkušenost s tímto foťákem nemám, ale myslím si, že film se do tohoto foťáku sežene.Jsou ještě tací, kteří fotí na normální film. Jako malá jsem s bráchou fotky vyvolávala :-)Bylo hezké dívat se, jak vyfocené postupně vylézá.
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...